15 Mart 2012 Perşembe

Mayalı Yumuşak Poğaça


Malzemeler:
1su bardağı ılık süt
Yarım su bardağından biraz aha az sıvı yağ
1 yumurta
Yarım paket yaş maya 20 gr.
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Hazırlanışı:
Mayayı sütle eritip karıştırın. Ardından sırasıyla sıvı yağı, 1 yumurtanın beyazını, şekri ve tuzu ilave edip karıştırın. Bu karışıma yavaş yavaş unu ekleyerek yoğurmaya devam edin. Hamur sert olmayacak aksine çok yumuşak olması gerekiyor. Herzaman yaptığımız kulak memesi kıvamından da yumuşak olmalı. Yuvarlarken elinize yapışmaması için ellerinizı sıvı yağa bulayabilirsiniz. Yuğurduğunuz hamurdan küçük parçalar kopararak avucunuzda yuvarlayın ve iki elinizin arasında bastırın ortasına istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Ben peyniri maydanozla karıştırdım ve o şekilde koydum. İsteğe göre patates, haşhaş, zeytin konulabilir. Hamuru kenarlarından içe doğru büzerek yuvarlak bir hale getirin, elinizde yuvarlayın ve tepsiye dizin. Tepsiye dizilen hamurların mayalanmasisı için en az 1 saat bekletin. Benim vaktim olduğu için 2 saat beklettim. Ne kadar beklerse o kadar güzel olur. Ardından 180 dereceli fırına verin. Piştikten hemen sonra poğaçaları fırından alıp üzerlerine su serpin ve başka bir tepsiyle üzerini kapatın. Buharıyla poğaçalar yumuşayacaktır. İşin sırrı bu;) Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...