27 Şubat 2012 Pazartesi

Dikkat Bu Post Ağız Sulandırabilir:) Bosna-Hersek Gezisi

Geçen hazirran ayında gittik Bosnaya hayal edemeyeceğim kadar güzeldi herşey. Bosna halkını çok sevdim bi kere onu baştan söyliyeyim. Onlarda bizi çok seviyorlar. Türk olduğumuzu öğrenince farklı muamele ediyorlar... 3 günlük bosna ziyaretimde hem gezdim hemde yedim. Gezmiyorsak yemek yiyoruz demektir:) Hazır olun bol yemekli postun ilk fotoğrafıyla başlıyorum:)

Bu fotoğrafı paylaşmak istedim bu köprü Mimar Sinan'ı  öğrencisi Mimar Hayreddin tarafından 1566 yılında inşa edildi 1922 Bosna Hersek savaşında köprü tamamen yıkılmış ve bir türk iş adamı tarafıdan tekrar inşa edilmiştir.

Köprüye girerken bizi basamaklar karşılıyor ve köprünün çıkışına kadar devam eddiyor. Köprü ilk yapılırken 99 basamak varmış. Nedeni; köprüden geçerken insanlar Allah'ın 99 ismini zikretsin diye... Bu basamaklar insanlara bunu hatırlatmak için bu şekilde yapılış. Nasıl ince bir düşünce...
Savaştan sonra köprü tekrar yapıldığında 93 basanak yapılımş, buda 1993 savaşını unutmamak adına...


Bosnaya gittiğim gün henüz geziye başlamadan içtiğim yol yorgunluğu kahvem... Oratam mükemmeldi. Daha sonraki 3 gün boyunca nereye gitsek kahve içtik :) Meşhur Bosna kahvesi...
Ama tadı pek benlik değildi biraz, şey pardon bayağı acıydı... Zoraki içtim bir yudum kahve üç yudum su :) aaa ama sunum mükemmeldi heryerde bu şekilde sunum yapıyorlar kahveyi, bence çok hoş, kendime de aldım bu kahve setinden bir tane ama henüz kullanmak nasip olmadı...


Buda Bosnanın meşhur tatlısı, dilim çok büyüktü o yüzden eşimle ikimiz tek bir tabak istedik...



Bosnaya gidipte boşnak böreği yemeden dönmek olmazdı. Tadı mükemmeldi özellikle kıymalı ve ıspanaklı olanı...


Bosnada ayran istediğinizde önünüze bi bardak yoğurt getiriyorlar:) İlginç ama düşüncedeki şu inceliğe bakar mısınız? Eğer yoğurdun içine su katılırsa işi hile karıştı olarak görüyorlarmış. O yüzden bardakta yoğurdunuzu ve suyunuzu önünüze koyuyorlar. Siz ister su katın ister katmayın:)

nar gibi kızarmış kuzu çevirme:) Başlıkta uyarmıştım ağız sulandırabilir diye ona göre:)



İşte burdada kuzuları löp löp götürüyorum:)

Balık ziyafeti de çektik tabi...

Küllahta meyve görmüşmüydünüz hiç? ben ilk defa gördüm. Çok güzel gözüküyorlar. Turistlik yerlerde elinde sepet dolaşan o kadar çok satıcı varki...

Burdada eşim alım işlemini yapıyor:)

Ve tabiki Bosnanın kendine hayran bırakan eşsiz manzaraları... Yemeklerimizi hep bu manzaralar eşliğinde yedik...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...