14 Şubat 2012 Salı

Kaşarlı Pide


Malzemeler:
4 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 çay bardağı süt
Kaşar peyniri (miktarı isteğinize bağlı, ama tabi bol kaşarlı mükemmel oluyor.
Bir turam tuz
Aldığı kadar
1 adet yumurta sarısı
Susam (isteğe bağlı)

Hazırlanışı:
Un ve mayayı derince bir kapta harmanlayın, daha sonra mayalı unun ortasını açarak sütü, bir miktar ılık suyu ve bir tutam tuzu koyup yoğurun. Kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak ona göre suyu ekleyin. Hamuru ne kadar çok yoğurursanız o kadar iyi olur. Daha sonra hazırlamış olduğumuz hamuru 4 eşit parçaya bölerek üzerine bez kapatarak en az 1 saat bekletiyoruz. En az diyorum çünkü hamur ne kadar çok beklerse o kadar güzel oluyor. Ben yemek saatinden epeyce önce yoğurdum ve 3 saat beklettim... Ama aceleniz varsa 1 saatte yeterli olacaktır...
Daha sonra dinlenmiş hamuru alıp oklava ile uzunca açıyoruz. Fazla ince olmamasına özen gösterin, ince olursa pişerken hamur kuruyabilir. İnce uzun açtığınız hamurun ortasına boylamasına rendenmiş olan kaşar peynirini yerleştirin (peynirin arasına isterseniz sucuk da koyabilirsiniz, ben ikişer parça koydum) ve hamurun ortası açık kalacak şekilde kenarlarını kapatın. Hamurun kenarlarıma fırça yardımı ile yumurta sarısını sürün, bu hamurun kızarması için önemli. Dilerseniz üzerine susam da serpebilirsiniz ben susam da koydum güzel oldu. Daha sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında kenarları kızarana kadar pişirin. Fırında fazla tutmayın kenarları kızarınca hemen alın yoksa hamur kuruyup sert olabilir. Fırından çıkardığınız pidelerin kenarlarına hemen tereyağını sürün, bunu yaptığınız taktirde pidenin kenarları yumuşacık olacaktır. Sıcak servis yapın. Ben fırından çıkartır çıkartmaz sofraya koymuştum... Kaşar peynirini uzata uzata yedik:) Herkez bayıldı... :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...