11 Ekim 2012 Perşembe

Dereotlu ve Peynirli Poğaça


Malzemeler:
3 yumurta (2 tanesi içi için, 1 tanesinin sarısı üzeri için)
1çay bardağı sıvı yağ
50 gr. margarin (Oda sıcaklığında)
3 su bardağı un (Ben tam buğday unu kullandım. İsteğe bağlı olarak kullanılabilir)
Yarım demet dereotu
1 paket kabartma tozu

İçi İçin:
1 çay bardağı beyaz peynir

Hazırlanışı:
Unun içine 2 yumurtayı, sıvı yağı, margarini, kabartma tozunu ve dereotunu katarak yoğurun.
Yoğrulan hamurdan küçük parçalar kopararak elininde yuvarlayın ve içine birer çay kaşığı kadar peynir koyun ve fırın tepsisine dizin.
Hamurun tamamına şekil verdikten sonra 1 yumurtanın sarısını ayırarak üzerlerine sürün.
Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 20 dk. pişirin.
Afiyet Olsun...


5 yorum:

  1. canım ellerine sağlık..kabartma tozlu poğaçaları çok severim..birde dereotu varsa yeme yanında yat....nefis görünüyor....:)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.dereotlu kurabiye yi keşfettiğimden beri zevkle yiyorum.sevgiler
    kırma dostun kalbini onaracak ustası yok. soldurma gönül çiçeğini sulamaya ibrik yok.yunus emre

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNİZE SAĞLIK DEREOTUNA BAYILIRIM BU TARİFİ DENİCEM:)
    TAKİBİMDESİNİZ buda benim acizane bloğum beklerim
    www.gulhanmiray.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Poğaçaya kim hayır diyebilirki eline sağlık bloğunu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...